Zeige Ergebnisse 1 - 12 von 272
2024
Groß, J. (2024). Evolutionsbiologie am Lernort Zoologischer Garten. In Didaktik der Evolutionsbiologie https://doi.org/10.1007/978-3-662-69030-7_27
Groß, J. (2024). Humanevolution mit Stammbaumhypothesen vermitteln: Nicht „höher“, sondern anders. In Didaktik der Evolutionsbiologie (S. 263–281). https://doi.org/10.1007/978-3-662-69030-7_16
Michelsen, M. (2024). Fostering conceptual transformation on plant nutrition – the progression of concepts and notions in a digital collaborative learning environment.
Michelsen, M., & Groß, J. (2024). Peer-Interaction – collaborative learning to foster and observe conceptional transformation in science education. Journal of biological education. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2386251
Michelsen, M. (2024). Peer interaction - Tracking conceptual transformation in collaborative learning environments. Vorabveröffentlichung online.
Nehring, A., Kresin, S., Kremer, K. H., & Büssing, A. G. (2024). Students' awareness and conceptions of science-related communication mechanisms on social media. Journal of Research in Science Teaching. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1002/tea.21973
Schneeweiß, N., Mölgen, L., & Gropengießer, H. (2024). Guiding students’ explanations across levels of biological organisation: the case of wilted plants. Journal of biological education, 58(4), 843-863. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2134174
2023
Baumann, B., Groß, J., & Michelsen, M. (2023). An app by students for students: the DPaCK-model for a digital collaborative teamwork project to identify butterflies. Frontiers in Education, 8, Artikel 1190462. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1190462
Blauza, S., Heuckmann, B., Kremer, K. H., & Büssing, A. G. (2023). Psychological distance towards COVID-19: Geographical and hypothetical distance predict attitudes and mediate knowledge. Current Psychology, 42(10), 8632-8643. https://doi.org/10.1007/s12144-021-02415-x
Büssing, A. G., & Lenzer, S. (2023). Fachliche Diskursräume nutzen: Lernen mit und über soziale Medien in der Lehrkräftebildung. Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 8(4), 18-21.
Büssing, A. G., Gebert, T., & Meier, M. (2023). Immersive virtuelle Realität im Biologieunterricht: Grundlagen zu virtuellen Naturerlebnissen in 360°. Unterricht Biologie, 47(487), 46-47. https://www.friedrich-verlag.de/friedrich-plus/sekundarstufe/biologie/methoden-konzepte/immersive-virtuelle-realitat-im-biologieunterricht-16129
Büssing, A. G., Nehring, A., & Bruckermann, T. (2023). Nature of Science als Grundlage einer Wissenschaftsdidaktik der Naturwissenschaftsdidaktiken. In G. Reinmann, & R. Rhein (Hrsg.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen (S. 293–314). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839462959-013