Publikationen im Fachgebiet Didaktik der Biologie


Zeige Ergebnisse 1 - 10 von 56
1 2 3 4 5 6 Last

2020


Büssing, A. G., Dupont, J., & Menzel, S. (2020). Topic Specificity and Antecedents for Preservice Biology Teachers’ Anticipated Enjoyment for Teaching About Socioscientific Issues: Investigating Universal Values and Psychological Distance. Frontiers in psychology, 11, 1536. [1536]. doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01536


Claussen, C., Kapitza, M., Knapp, J. M., Bernholt, A., Schulenburg, H., & Kremer, K. H. (2020). Metaorganismusforschung trifft Schule: Wissenschaftskommunikation an der Universität zu Kiel. Biologie in unserer Zeit (BiuZ), 50(4), 270-277. doi.org/10.1002/biuz.202010713


Filter, E., Eckes, A., Fiebelkorn, F., & Büssing, A. G. (2020). Virtual reality nature experiences involving wolves on youtube: Presence, emotions, and attitudes in immersive and nonimmersive settings. Sustainability (Switzerland), 12(9), [3823]. doi.org/10.3390/su12093823


Glasmacher, R., & Heuckmann, B. (2020). Blubbern ohne Risiko? Risiken des Shisharauchens mithilfe von Explain Everything erarbeiten. Digital Unterrichten Biologie, 1(5), 5-6.


Heuckmann, B., Hammann, M., & Asshoff, R. (2020). Identifying predictors of teachers’ intention and willingness to teach about cancer by using direct and belief-based measures in the context of the theory of planned behaviour. International Journal of Science Education, 42(4), 547-575. doi.org/10.1080/09500693.2020.1717671


Kapitza, M., Tüffers, L., Schulenburg, H., & Kremer, K. H. (2020). Den Resistenzen auf der Spur: Außerschulisches Lernen zur Förderung von epistemischen Überzeugungen. MNU Journal, 36 - 39.


Kremer, K. H., & Kapitza, M. (2020). Untersuchung von epistemischen Überzeugungen im Schülerlabor: Möglichkeiten und Herausforderungen. in Handbuch Forschen im Schülerlabor – Theoretische Grundlagen, empirische Forschungsmethoden und aktuelle Anwendungsgebiete


Weber, A., Büssing, A. G., Jarzyna, R., & Fiebelkorn, F. (2020). Do German student biology teachers intend to eat sustainably? Extending the theory of planned behavior with nature relatedness and environmental concern. Sustainability (Switzerland), 12(12), [4909]. doi.org/10.3390/SU12124909


2019


Arnold, J., Dannemann, S., Gropengießer, I., Heuckmann, B., Kahl, L., Schaal, S., Schaal, S., Schlüter, K., Schwanewedel, J., Simon, U., & Spörhase, U. (2019). Modell zur reflexiven gesundheitsbezogenen Handlungsfähigkeit aus biologiedidaktischer Perspektive. Biologie in Unserer Zeit, 49(2), 243-244.


Benninghaus, J. C., Mühling, A., Kremer, K., & Sprenger, S. (2019). Complexity in Education for Sustainable Consumption—An Educational Data Mining Approach using Mysteries. Sustainability. doi.org/10.3390/su11030722


Zeige Ergebnisse 1 - 10 von 56
1 2 3 4 5 6 Last