Showing results 1 - 15 out of 799
2024
Nehring, A. (2024). Fostering scientific reasoning competencies: investigating impacts of cross- and within-content area experimentation using the competency triad. International Journal of Science Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2394708
Brede, L. M., Flammang, V., Häusler, M., Meyer, C., Nabi Alcántara, R., & Ringel, F. (2024). Diercke Praxis Niedersachsen 9/10. Erdkunde Gymnasien. Materialien für Lehrkräfte. Westermann Bildungsmedien Verlag GmbH.
Michelsen, M., & Groß, J. (2024). Peer-Interaction – collaborative learning to foster and observe conceptional transformation in science education. Journal of biological education. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/00219266.2024.2386251
Mölgen, L., Asshoff, R., & Heuckmann, B. (2024). Development and Application of a Domain-Specific TPACK Questionnaire: Findings from a Longitudinal Study on Teaching Human Biology Using Digital Tools. Journal of Science Education and Technology, 33(4), 607-620. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10108-w
Nehring, A., Kresin, S., Kremer, K. H., & Büssing, A. G. (2024). Students' awareness and conceptions of science-related communication mechanisms on social media. Journal of Research in Science Teaching. Advance online publication. https://doi.org/10.1002/tea.21973
Stahl, M., Biermann, L., Nehring, A., & Wachsmuth, H. (2024). Exploring LLM Prompting Strategies for Joint Essay Scoring and Feedback Generation. In Proceedings of the 19th Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications (BEA 2024) (pp. 283–298)
Roski, M., Jagan Sebastian, R., Ewerth, R., Hoppe, A., & Nehring, A. (2024). Learning analytics and the Universal Design for Learning (UDL): A clustering approach. Computers & education, 214, Article 105028. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105028
Meyer, C. (Author). (2024). 15 Minuten Geographie: Transformatives Lernen. Web publication/site, Westermann Bildungsmedien Verlag GmbH. https://diercke.de/15Minuten-TransformativesLernen
Sieve, B. F., Struckmeier, S., & Böhm, D. (2024). Experimente im Chemieunterricht Band 2: didaktisch begründet auswählen und sicher durchführen. (1. ed.) Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-662-67814-5
Brede, L. M., Flammang, V., Häusler, M., Meyer, C., Nabi Alcántara, R., & Ringel, F. (2024). Diercke Praxis: Niedersachsen 9/10. Erdkunde Gymnasium. Westermann Bildungsmedien Verlag GmbH.
Kresin, S., Kremer, K., & Büssing, A. G. (2024). Students' credibility criteria for evaluatingscientific information: The case of climatechange on social media. Science education, 108(3), 762-791. https://doi.org/10.1002/sce.21855
Roski, M., Ewerth, R., Hoppe, A., & Nehring, A. (2024). Exploring Data Mining in Chemistry Education: Building a Web-Based Learning Platform for Learning Analytics. Journal of Chemical Education, 101(3), 930-940. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c00794
Schanze, S., & Kühne, P. (2024). AI in Teacher Education: KI-kompetente Lehramtsstudierende für die Gestaltung modernen Unterrichts. In N. Graulich, J. Arnold, S. Sorge, & K. Kubsch (Eds.), Lehrkräftebildung von morgen: Beiträge der Naturwissenschaftsdidaktiken zur Förderung überfachlicher Kompetenzen (pp. 309-317). Waxmann Verlag GMBH. https://doi.org/10.31244/9783830997962.33
Struckmeier, S., & Sieve, B. (2024). Chemie (be)trifft Alltag: Nachhaltige Ernährung als Unterrichtsthema. Nachrichten aus der Chemie, 72(9), 23-26.
Groß, J. (2024). Evolutionsbiologie am Lernort Zoologischer Garten. In Didaktik der Evolutionsbiologie https://doi.org/10.1007/978-3-662-69030-7_27