Showing results 1 - 12 out of 228
2025
Borchers, C., Fleischer, H., Schanze, S., Scheiter, K., & Aleven, V. (2025). High Scaffolding of an Unfamiliar Strategy Improves Conceptual Learning but Reduces Enjoyment Compared to Low Scaffolding and Strategy Freedom. Computers & education, 236, Article 105364. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2025.105364
Borchers, C., Fleischer, H., Yaron, D. J., McLaren, B. M., Scheiter, K., Aleven, V., & Schanze, S. (2025). Problem-Solving Strategies in Stoichiometry Across Two Intelligent Tutoring Systems: A Cross-National Study. Journal of Science Education and Technology, 34(2), 384–400. https://doi.org/10.1007/s10956-024-10197-7
Bruckermann, T., Neugebauer, T.-G., Schanze, S., Schomaker, C., & Werning, R. (2025). Die LeibnizLernlandschaft: Diversität und Digitalität (L2D2): Ein Ort für eine interdisziplinäre, strukturübergreifende inklusive Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover. In U. Stadler-Altmann, F. Herrmann, P. Kihm, & A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten: Ein (un-)vollständiges Kompendium (pp. 342-353). (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6148
Fleischer, H., Noglik, A., Borchers, C., & Schanze, S. (2025). Does Student Learning Rate Depend on Feedback Type and Prior Knowledge? Advance online publication. https://doi.org/10.31234/osf.io/an3bx_v1
Fleischer, H., Borchers, C., Schanze, S., & Aleven, V. (2025). Error Classification in Stoichiometry Tutoring Systems with Different Levels of Scaffolding: Comparing Rule-Based Classification and Machine Learning. In Two Decades of TEL From Lessons Learnt to Challenges Ahead: 20th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2025 Newcastle upon Tyne and Durham, UK, September 15–19, 2025 Proceedings, Part II (pp. 126-133) https://doi.org/10.1007/978-3-032-03873-9_12, https://doi.org/10.35542/osf.io/edpgk_v1
Klaric, E., Blell, G., & Nehring, A. (2025). „Wie sagt man das am besten?!“ – Fachfremdsprachliches Sprechen beim Experimentieren im CLIL-Chemieunterricht. In Entdecken, lehren und forschen im Schülerlabor (pp. 669-672). (Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik - Tagungsband; Vol. 45).
Krause, A., Polarz, S., Hoppe, A., Ewerth, R., & Nehring, A. (2025). Towards defining, assessing and modelling competency levels in stoichiometry. Chemistry Education Research and Practice. Advance online publication. https://doi.org/10.1039/D5RP00077G
Nehring, A., & Sjöström, J. (2025). Science Education for Inclusive Citizenship. In Citizenship. Studien zur Politischen Bildung (pp. 369-388) https://doi.org/10.1007/978-3-658-45757-0_24
Nehring, A., Kresin, S., Kremer, K. H., & Büssing, A. G. (2025). Students' awareness and conceptions of science-related communication mechanisms on social media. Journal of Research in Science Teaching, 62(3), 756-791. https://doi.org/10.1002/tea.21973
Nehring, A., & Schanze, S. (2025). Turning the Plurality of Chemistry into a Resource for Learning: A Core Competency of Chemistry Teachers. Science & education, 34(4), 2051-2078. https://doi.org/10.1007/s11191-025-00624-5
Reith, M. (2025). Kompetenzen wissenschaftlichen Denkens modellieren und fördern: von einem produktorientierten zu einem differentiellen Kompetenzverständnis aus Dispositionen, Prozessen und Produkten. [Doctoral thesis, Leibniz University Hannover]. Leibniz Universität Hannover. https://doi.org/10.15488/18345
2024
Achtermann, K., Nehring, A., & Sieve, B. (2024). Chemie lernen und verstehen mit Aufgaben. In Fachdidaktik Chemie in Theorie und Praxis (pp. 199–223) https://doi.org/10.1007/978-3-662-69820-4_7
Showing results 1 - 12 out of 228