Research
Publications

Publications


Showing entries 1 - 15 out of 622
1 2 3 4 5 6 7 Last

2023


Eberth, A., Bechtel, T., Huneke, F., Meyer, C., Lange, D., & Zülsdorf-Kersting, M. (Accepted/In press). Gesellschaftslehre unterrichten lernen. Zur Struktur und Evaluation eines integrativen Seminarangebots für Studierende an der Leibniz Universität Hannover. In Die Professionalisierung von Lehrkräften für das Unterrichten integrativer gesellschaftswissenschaftlicher Fachverbünde (pp. 91-106)

Büssing, A. G., Nehring, A., & Bruckermann, T. (2023). Nature of Science als Grundlage einer Wissenschaftsdidaktik der Naturwissenschaftsdidaktiken. In G. Reinmann, & R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen (Vol. 2, pp. 293–314). transcript Verlag.

www.transcript-verlag.de/media/pdf/f3/99/57/oa9783839462959.pdf

Ellmann-Bahr, R., Flammang, V., Häusler, M., Meyer, C., & Nabi Alcántara, R. (2023). Diercke Praxis SI Erdkunde - Arbeits- und Lernbuch: Arbeitsheft 7 / 8. Westermann Bildungsmedien Verlag GmbH.

Finger, A., Thoms, L-J., von Kotzebue, L., Meier, M., Huwer, J., Bruckermann, T., Kremser, E., Becker, S., & Thyssen, C. (2023). How to teach science digitally!? DiKoLAN – A framework for pre-service teacher education. In G. S. Carvalho, A. S. Afonso, & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world: Proceedings of ESERA 2021 online conference (Vol. 7, pp. 993-1002).

www.esera.org/wp-content/uploads/2023/02/CNF21-Proceedings_Strand-13_p.929-1033.pdf

Meyer, C. (2023). Bildung für nachhaltige Ernährung - aktuelle programmatische Linien. Forum Erwachsenenbildung, (1), 25-29.

www.waxmann.com/artikelART105208

Eberth, A., Meyer, C., & Heilen, L. (2023). “Economics for Future” from Different Perspectives: Critical Reflections on SDG 8 with a Special Focus on Economic Growth and Some Suggestions for Alternative Pathways . In M. L. De Lázaro Torres, & R. De Miguel González (Eds.), Sustainable Development Goals in Europe: A Geographical Approach (pp. 153-167). Springer Nature Switzerland AG.

doi.org/10.1007/978-3-031-21614-5_8

Struckmeier, S., Wlotzka, P., & Sieve, B. F. (2023). Ernährungstrends - Ernährung im Trend?! Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, (193), 2-9.

www.friedrich-verlag.de/chemie/methoden-konzepte/ernahrungstrends-ernahrung-im-trend-14038

Arnold, J., Mühling, A., & Kremer, K. H. (2023). Exploring core ideas of procedural understanding in scientific inquiry using educational data mining. Research in Science & Technological Education, 41(1), 372-392.

doi.org/10.1080/02635143.2021.1909552

Upadhyaya, A., Pfeiffer, C., Astappiev, O., Marenzi, I., Lenzer, S., Nehring, A., & Fisichella, M. (2023). How Learnweb Can Support Science Education Research on Climate Change in Social Media. In M. Temperini, V. Scarano, I. Marenzi, M. Kravcik, E. Popescu, R. Lanzilotti, R. Gennari, F. De La Prieta, T. Di Mascio, & P. Vittorini (Eds.), Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning, 12th International Conference (pp. 149-154). (Lecture Notes in Networks and Systems; Vol. 580 LNNS). transcript Verlag.

doi.org/10.1007/978-3-031-20617-7_19

Heine, P., Kirchhof, J., Sieve, B., & Struckmeier, S. (2023). Superfoods - wirklich super? Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, (193), 31-36.

www.friedrich-verlag.de/chemie/stoffe-ihre-eigenschaften/superfoods-wirklich-super-14043

Struckmeier, S., & Sieve, B. (2023). Zucker macht nicht nur dick ... Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, (193), 10-15.

www.friedrich-verlag.de/chemie/organische-chemie/zucker-macht-nicht-nur-dick-14039


2022


Reith, M., & Nehring, A. (2022). Fostering Scientific Reasoning Competencies in Undergraduate Laboratories Using “Classical” Kinetics Experiments. Journal of Chemical Education, 99(12), 3915-3922.

doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c00340

Lenzer, S., & Nehring, A. (2022). Eye-Tracking als Methode hypothesenprüfender Forschung in den Naturwissenschaftsdidaktiken: Neue Einblicke in die Effekte von Demonstrationsexperimenten. In P. Klein, N. Graulich, J. Kuhn, & M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik: Forschung und Praxis (pp. 145-158). Springer Spektrum.

doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7_9

Fischer, D., King, J., Rieckmann, M., Barth, M., Büssing, A., Hemmer, I., & Lindau-Bank, D. (2022). Teacher Education for Sustainable Development: A Review of an Emerging Research Field. Journal of teacher education, 73(5), 509-524.

doi.org/10.1177/00224871221105784

Schneeweiß, N., Mölgen, L., & Gropengießer, H. (2022). Guiding students’ explanations across levels of biological organisation: the case of wilted plants. Journal of biological education.

doi.org/10.1080/00219266.2022.2134174


Showing entries 1 - 15 out of 622
1 2 3 4 5 6 7 Last