Showing results 21 - 30 out of 61
2020
Nehring, A., & Walkowiak, M. (2020). Digitale Materialien nach dem Universal Design for Learning: Eine Do-it-yourself-Anleitung für den naturwissenschaftlichen Unterricht mit iPads. Schule Inklusiv, 8, 28-32.
Nehring, A. (2020). Naïve and informed views on the nature of scientific inquiry in large-scale assessments: Two sides of the same coin or different currencies? Journal of Research in Science Teaching, 57(4), 510-535. https://doi.org/10.1002/tea.21598
Nehring, A., & Busch, S. (2020). Setting Up Chemistry Demonstrations According to the Left-to-Right Principle: An Eye-Movement-Pattern-Based Analysis. Journal of Chemical Education, 97(1), 275-282. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00102
Nehring, A., & Schwichow, M. (2020). Was ist Wissen, was ist Können? Deutungen des Kompetenzbegriffs und deren psychometrische Konsequenzen im Kontext von Fachwissen und Variablenkontrollstrategie. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 2020. https://doi.org/10.1007/s40573-020-00113-y
Praetorius, A-K., & Nehring, A. (2020). Unterrichtsqualität zwischen Generik und Fachspezifik: Einführung in den Thementeil. Unterrichtswissenschaft, 48(3), 297-301. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00081-9
Preatorius, A-K., Herrmann, C., Gerlach, E., Zülsdorf-Kersting, M., Heinitz, B., & Nehring, A. (2020). Unterrichtsqualität in den Fachdidaktiken im deutschsprachigen Raum: zwischen Generik und Fachspezifik. Unterrichtswissenschaft, 48(3), 409-446. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00082-8
Reith, M., & Nehring, A. (2020). Scientific reasoning and views on the nature of scientific inquiry: testing a new framework to understand and model epistemic cognition in science. International Journal of Science Education, 42(16), 2716-2741. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1834168
Seremet, V., Schildknecht, R., Hundertmark, S., Sun, X., Boskany, J., Kauertz, A., Nitz, S., & Nehring, A. (2020). Gestaltung inklusiver Lerngelegenheiten durch Kooperation. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Wien 2019 (pp. 728-731). https://doi.org/https://www.gdcp-ev.de/wp-content/tb2020/TB2020_728_Schad.pdf
Stinken-Rösner, L., Rott, L., Hundertmark, S., Baumann, T., Menthe, J., Hoffmann, T., Nehring, A., & Abels, S. (2020). Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives: Inclusive Pedagogy and Science Education. Research in Subject-matter Teaching and Learnig, 2020(3), 30–45. https://doi.org/10.23770/rt1831
Wegner, N., Siemens, M., Unger, B., & Nehring, A. (2020). „Schutzatmosphäre“ von Lebensmitteln entschlüsseln. Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, (180/2020), 41-48.