Publications by Prof. Dr. Andreas Nehring

Showing results 31 - 40 out of 64

2020


Seremet, V., Schildknecht, R., Hundertmark, S., Sun, X., Boskany, J., Kauertz, A., Nitz, S., Nehring, A., Lindmeier, B., & Lindmeier, C. (2020). Gestaltung inklusiver Lerngelegenheiten durch Kooperation. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Wien 2019 (pp. 728-731). https://www.gdcp-ev.de/wp-content/tb2020/TB2020_728_Schad.pdf
Stinken-Rösner, L., Rott, L., Hundertmark, S., Baumann, T., Menthe, J., Hoffmann, T., Nehring, A., & Abels, S. (2020). Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives: Inclusive Pedagogy and Science Education. Research in Subject-matter Teaching and Learnig, 2020(3), 30–45. https://doi.org/10.23770/rt1831
Wegner, N., Siemens, M., Unger, B., & Nehring, A. (2020). „Schutzatmosphäre“ von Lebensmitteln entschlüsseln. Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, (180/2020), 41-48.

2019


Nehring, A., & Lüttgens, U. (2019). Die Tagungsmethode: Kommunikationskompetenz und Nature-of-Science-Konzepte handlungs- und problemorientiert fördern. Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 174, 14-19. https://www.friedrich-verlag.de/chemie/methoden-konzepte/die-tagungsmethode-3323#cta-box
Sun, X., Hundertmark, S., Kauertz, A., Lindmeier, B., Lindmeier, C., Nehring, A., Nitz, S., Seremet, V., & Schildknecht, R. (2019). „GeLernt“: Modelling,, measuring and fostering of professional competencies of pre-service teachers. In Book of Abstracts: Earli 2019 (pp. 158-158). RWTH Aachen. https://doi.org/https://earli.org/assets/files/BOA-2019.pdf

2018


Nehring, A., & Walkowiak, M. (2018). Assessing Nature of Science Concepts in Inclusive Chemistry Classes Using Universal Design for Assessment. In O. Finlayson, E. McLoughlin, S. Erduran, & P. Childs (Eds.), Research, Practice and Collaboration in Science Education Proceedings of the ESERA 2017 Conference (pp. 2322-2334). Dublin City University. https://www.dropbox.com/s/mibz7yz4lgprf59/Part_18_eBook.pdf?dl=0
Nehring, A., & Schanze, S. (2018). Bausteine einer reflektierten Handlungsfähigkeit im Fach Chemie. In M. Rehm (Ed.), Wirksamer Chemieunterricht (pp. 101-113). Schneider Verlag Hohengehren.
Nehring, A., & Busch, S. (2018). Chemistry Demonstrations and Visual Attention: Does the Setup Matter? Evidence from a Double-Blinded Eye-Tracking Study. Journal of chemical education, 95(10), 1724-1735. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.8b00133
Nehring, A., & Walkowiak, M. (2018). Selbst- und Fremdreflexion im inklusiven Chemieunterricht. In L. Heuling (Ed.), Embracing the Other: How the Inclusive Classroom Brings Fresh Ideas to Science and Education (pp. 77-83). Flensburg University Press.
Nehring, A., & Schwichow, M. (2018). Variablenkontrolle beim Experimentieren in Biologie, Chemie und Physik: Höhere Kompetenzausprägungen bei der Anwendung der Variablenkontrollstrategie durch höheres Fachwissen? Empirische Belege aus zwei Studien. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 24. https://doi.org/10.1007/s40573-018-0085-8