Showing results 271 - 285 out of 816
2020
Claussen, C., Kapitza, M., Knapp, J. M., Bernholt, A., Schulenburg, H., & Kremer, K. H. (2020). Metaorganismusforschung trifft Schule: Wissenschaftskommunikation an der Universität zu Kiel. Biologie in unserer Zeit (BiuZ), 50(4), 270-277. https://doi.org/10.1002/biuz.202010713
Büssing, A. G., Dupont, J., & Menzel, S. (2020). Topic Specificity and Antecedents for Preservice Biology Teachers’ Anticipated Enjoyment for Teaching About Socioscientific Issues: Investigating Universal Values and Psychological Distance. Frontiers in psychology, 11, 1536. Article 1536. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01536, https://doi.org/10.15488/10910
Praetorius, A.-K., & Nehring, A. (2020). Unterrichtsqualität zwischen Generik und Fachspezifik: Einführung in den Thementeil. Unterrichtswissenschaft, 48(3), 297-301. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00081-9
Weber, A., Büssing, A. G., Jarzyna, R., & Fiebelkorn, F. (2020). Do German student biology teachers intend to eat sustainably? Extending the theory of planned behavior with nature relatedness and environmental concern. Sustainability (Switzerland), 12(12), Article 4909. https://doi.org/10.3390/SU12124909, https://doi.org/10.15488/10940
Stinken-Rösner, L., Rott, L., Hundertmark, S., Baumann, T., Menthe, J., Hoffmann, T., Nehring, A., & Abels, S. (2020). Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives: Inclusive Pedagogy and Science Education. Research in Subject-matter Teaching and Learnig, 2020(3), 30–45. https://doi.org/10.23770/rt1831
Nehring, A., & Schwichow, M. (2020). Was ist Wissen, was ist Können? Deutungen des Kompetenzbegriffs und deren psychometrische Konsequenzen im Kontext von Fachwissen und Variablenkontrollstrategie. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften (ZfDN) (druck), 2020. https://doi.org/10.1007/s40573-020-00113-y
Filter, E., Eckes, A., Fiebelkorn, F., & Büssing, A. G. (2020). Virtual Reality Nature Experiences Involving Wolves on YouTube: Presence, Emotions, and Attitudes in Immersive and Nonimmersive Settings. Sustainability (Switzerland), 12(9), Article 3823. https://doi.org/10.3390/su12093823, https://doi.org/10.15488/11010
Heeg, J., Hundertmark, S., & Schanze, S. (2020). The interplay between individual reflection and collaborative learning: seven essential features for designing fruitful classroom practices that develop students’ individual conceptions. Chemistry Education Research and Practice, 21(3), 765-788. https://doi.org/10.1039/C9RP00175A
Nehring, A. (2020). Naïve and informed views on the nature of scientific inquiry in large-scale assessments: Two sides of the same coin or different currencies? Journal of Research in Science Teaching, 57(4), 510-535. https://doi.org/10.1002/tea.21598
Nehring, A., & Busch, S. (2020). Setting Up Chemistry Demonstrations According to the Left-to-Right Principle: An Eye-Movement-Pattern-Based Analysis. Journal of Chemical Education, 97(1), 275-282. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00102
Groß, J., Paul, J., & Hölldobler, B. (2020). Ameisen.
Groß, J., Berkhan, R., Blöchl, A., & Franke, M. (2020). Amphibien und Reptilien.
Meyer, C., & Höbermann, C. L. M. (2020). Bewusstseinsbildung für eine "Fashion for Future" : Didaktische Konzepte und Materialien für den Unterricht. (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Vol. 7). https://doi.org/10.15488/10302
Groß, J. (2020). Biodiversität. In J. Becker, & R. Felch (Eds.), Biosphäre. Kursstufe Baden-Württemberg, Lösungen (pp. 168). Cornelsen.
Glasmacher, R., & Heuckmann, B. (2020). Blubbern ohne Risiko? Risiken des Shisharauchens mithilfe von Explain Everything erarbeiten. digital unterrichten BIOLOGIE, 1(5), 5-6.