Publications in Biology Education

Showing results 25 - 36 out of 232

2022


Groß, J., Finger, A., & Bergmann, A. (2022). The medium matters! – The effect of a mobile digital identification tool on students’ intrinsic motivation during plant identification. Journal of Biology Education (JBE).
King, J., Rieckmann, M., Fischer, D., Barth, M., Büssing, A. G., Hemmer, I., & Lindau-bank, D. (2022). International Trends in Research on Environmental and Sustainability Education in Teacher Education. In M. A. Peters (Ed.), Encyclopedia of Teacher Education [468-1] Springer Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-13-1179-6_468-1
Meier, M., Stinken-Rösner, L., & Zeller, D. (2022). Interaktive Videoformate für den naturwissenschaftlichen Unterricht. Vom Rezipieren zum Interagieren. Unterricht Biologie, 475, 44-47. https://elibrary.utb.de/doi/pdf/10.5555/ub-475-2022_09?download=true
Michelsen, M., Groß, J., Paul, J., & Messig, D. (2022). Elaboration of Practical Diagnostic Competence in Context of Students’ Conceptions on Plant Nutrition. Science Education International (SEI), 33(2), 213-223. https://doi.org/10.33828/sei.v33.i2.9
Schneeweiß, N., & Gropengießer, H. (2022). Biologische Phänomene durch Zoomen und Jojo-Lernen auf allen Ebenen erklären. BU Praktisch, 5(2), 1. https://doi.org/10.11576/bupraktisch-5276
Schneeweiß, N., Mölgen, L., & Gropengießer, H. (2022). Guiding students’ explanations across levels of biological organisation: the case of wilted plants. Journal of biological education. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2134174
Schneeweiß, N., & Gropengießer, H. (2022). The Zoom Map: Explaining Complex Biological Phenomena by Drawing Connections between and in Levels of Organization. In O. Ben Zvi Assaraf, & M-C. P. J. Knippels (Eds.), Fostering Understanding of Complex Systems in Biology Education: Pedagogies, Guidelines and Insights from Classroom-based Research (pp. 123). (Contributions from Biology Education Research (CBER)). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-98144-0_7
Schneeweiß, N. (2022). Zoom Map: Entwicklung und Evaluation eines grafischen Lernwerkzeugs zum Verstehen biologischer Phänomene durch Einbindung biologischer Organisationsebenen. [Doctoral thesis, Leibniz University Hannover]. Leibniz Universität Hannover. https://doi.org/10.15488/12851
Sun, X., Reith, M., Schildknecht, R., Boskany, J., Hundertmark, S., Seremet, V., Lindmeier, B., Lindmeier, C., Kauertz, A., Nitz, S., & Nehring, A. (2022). GeLernt: Multiprofessionelle Kooperation von Lehramtsstudierenden der Sonderpädagogik und Studierenden des Regelschullehramts Biologie, Chemie und Physik zur Gestaltung inklusiver Lerneinheiten in den naturwissenschaftlichen Fächern der Sekundarstufe I. In D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, & M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion: Sekundarstufe (pp. 131-146). Waxmann Verlag GMBH.
Thoms, L-J., Kremser, E., von Kotzebue, L., Becker, S., Thyssen, C., Huwer, J., Bruckermann, T., Finger, A., & Meier, M. (2022). A framework for the digital competencies for teaching in science education – DiKoLAN. Journal of Physics: Conference Series, 2297(1), [012002]. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2297/1/012002
Thoms, LJ., Becker, S., Bruckermann, T., Finger, A., Huwer, J., Kremser, E., Meier, M., Thyssen, C., & von Kotzebue, L. (2022). Digitale Bildung: Kein Zusatz, sondern Basis. Nachrichten aus der Chemie, 70(10), 20-22. https://doi.org/10.1002/nadc.20224124093

2021


Becker, S., Bruckermann, T., Finger, A., Huwer, J., Kremser, E., Meier, M., Thoms, L-J., Thyssen, C., & v. Kotzebue, L. (2021). Digitalisierung nach der Pandemie. Chemkon, 28(6), 234. https://doi.org/10.1002/ckon.202100059