Vortrag im ClearLabSymposium 2022

Beim diesjährigen Clear Lab Symposium sprachen Andreas Nehring und Marco Reith als „invited speaker“ über ihre Ansätze, wissenschaftliches Denken in Chemiepraktika der Studieneingangsphase zu fördern. Der Vortrag mit dem Titel „Fostering scientific reasoning competencies in an introductory lab course: Evidence-based design of a learning sequence in general chemistry“ kann auf YouTube angesehen werden. Darüber hinaus präsentierten Stefanie Lenzer und Andreas Nehring in ihrem Poster „Towards Inclusion of All in the Lab - How to (Re-)Design Courses using the NinU Framework" (Link zum Poster) einen Ansatz, Laborpraktika auf Grundlage des NinU-Frameworks inklusiv zu gestalten.

Presentation at the Clear Lab Symposium 2022

At this year''s Clear Lab Symposium, Andreas Nehring and Marco Reith spoke as invited speakers about their approaches to fostering scientific reasoning in introductory chemistry courses. The talk titled "Fostering scientific reasoning competencies in an introductory lab course: evidence-based design of a learning sequence in general chemistry" can be viewed on YouTube. Furthermore, Stefanie Lenzer and Andreas Nehring presented an approach to design inclusive lab courses based on the NinU framework in their poster "Towards Inclusion of All in the Lab - How to (Re-)Design Courses using the NinU Framework" (Link).