Forschung
Publikationen

Publikationen


Showing entries 31 - 45 out of 578
First 1 2 3 4 5 6 7 Last

2021


von Kotzebue, L., Meier, M., Finger, A., Kremser, E., Huwer, J., Thoms, L-J., Becker, S., Bruckermann, T., & Thyssen, C. (2021). The Framework DiKoLAN (Digital Competencies for Teaching in Science Education) as Basis for the Self-Assessment Tool DiKoLAN-Grid. Education Sciences, 11(12), [775]. doi.org/10.3390/educsci11120775, doi.org/10.3390/educsci11120775

Meyer, C. (2021). Klimaschutz in der Bildungsarbeit im Kontext einer „Transformation unserer Welt“. In U. Sahling (Ed.), Klimaschutz und Energiewende in Deutschland: Herausforderungen - Lösungsbeiträge - Zukunftsperspektiven (pp. 1-27). Springer Spektrum. doi.org/10.1007/978-3-662-62081-6_44-1

Meyer, C., & Höbermann, C. L. M. (2021). From Fast Fashion to Slow Fashion: Raising Awareness of Young People for Sustainable Production and Consumption. In M. Fargher, D. Mitchell, & E. Till (Eds.), Recontextualising Geography in Education (pp. 167-183). (International Perspectives on Geographical Education). Springer, Cham. doi.org/10.1007/978-3-030-73722-1_11

Eberth, A. (2021). Teaching About Space and Place: Everyday Geographies of Young People Living in the Slums of Nairobi, Kenya. In M. Fargher, D. Mitchell, & E. Till (Eds.), Recontextualising Geography in Education (pp. 149-165). (International Perspectives on Geographical Education). Springer, Cham. doi.org/10.1007/978-3-030-73722-1_10

Büssing, A. G., & Fiebelkorn, F. (2021). Neue Bedrohung oder altes Geheul? Beiträge aus sozialen Medien im Kontext der Rückkehr des Wolfes nutzen. Unterricht Biologie, (469), 15-19. elibrary.utb.de/doi/abs/10.5555/ub-469-2021_03

Blauza, S., Heuckmann, B., Kremer, K. H., & Büssing, A. G. (2021). Psychological distance towards COVID-19: Geographical and hypothetical distance predict attitudes and mediate knowledge. Current Psychology. doi.org/10.1007/s12144-021-02415-x

Eberth, A., Lamberg, J., & Mittrach, S. (2021). Die Verkehrswende auf lokaler Ebene umsetzen. Gründe für eine Verkehrswende am Beispiel von Hannover erarbeiten. geographie heute, (355), 28-31, Materialheft 21-28. elibrary.utb.de/doi/10.5555/geo-355-2021_06

Büssing, A. G., Dupont, J., & Menzel, S. (2021). Pre-service Teachers’ Psychological Distance Towards Environmental and Health Socio-Scientific Issues. In O. Levrini, G. Tasquier, T. G. Amin, L. Branchetti, & M. Levin (Eds.), Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research: Selected papers from the ESERA 2019 Conference (pp. 185-196). (Contributions from Science Education Research; Vol. 9). Springer, Cham. doi.org/10.1007/978-3-030-74490-8_15

Heuckmann, B. (2021). Digitale Lerneinheiten mit Genially: Aufbau und Einsatzmöglichkeiten der Plattform Genially. Digital Unterrichten Biologie, (7), 2. elibrary.utb.de/doi/abs/10.5555/dub-7-2021_02

Röll, V., & Meyer, C. (2021). Tackling Eurocentric Perspectives on Cultural World Heritage: Suggestions for Including Postcolonial Approaches in World Heritage Education. In Heritage: New Paradigm (IntechOpen). doi.org/10.5772/intechopen.99186

Wucherpfennig, J., Sieve, B. F., & Struckmeier, S. (2021). Qualitativer Nachweis von Fremdstoffen in Speisesalzen. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, (184), BH3-4. elibrary.utb.de/doi/10.5555/uc-184-2021_10

Peter, M., Diekötter, T., Kremer, K. H., & Höffler, T. (2021). Citizen science project characteristics: Connection to participants' gains in knowledge and skills. PLOS ONE, 16(7), [e0253692]. doi.org/10.1371/journal.pone.0253692

Beniermann, A., Bergmann, A., & Büssing, A. G. (2021). Ein Like für die Fachdidaktik? Potenziale und Grenzen sozialer Medien für Professionalisierungsprozesse angehender Lehrkräfte am Beispiel Twitter. In D. Graf, N. Graulich, K. Lengnink, H. Martinez, & C. Schreiber (Eds.), Digitale Bildung für Lehramtsstudierende: TE@M ‒ Teacher Education and Media (pp. 219–226). VS Verlag fur Sozialwissenschaften. doi.org/10.1007/978-3-658-32344-8_30

Arnold, J., Mühling, A., & Kremer, K. H. (2021). Exploring core ideas of procedural understanding in scientific inquiry using educational data mining. Research in Science & Technological Education, 39(2). doi.org/10.1080/02635143.2021.1909552

Sieve, B. F., & Struckmeier, S. (2021). Indikatoreigenschaften von roten und blauvioletten Pflanzenfarbstoffen. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, (Chemie-Experimente Low Cost), 15.


Showing entries 31 - 45 out of 578
First 1 2 3 4 5 6 7 Last