Publikationen von Prof. Dr. Jorge Groß

Zeige Ergebnisse 1 - 10 von 126

2024


Johann, L., Rusk, F., Reiss, M., & Groß, J. (2024). Upper secondary students’ thinking pathways in cell membrane biology: an evidence-based development and evaluation of learning activities using the Model of Educational Reconstruction. Journal of biological education, 58(1), 144-165. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2026805

2023


Baumann, B., Groß, J., & Michelsen, M. (2023). An app by students for students: the DPaCK-model for a digital collaborative teamwork project to identify butterflies. Frontiers in Education, 8, Artikel 1190462. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1190462
Groß, J., & Weitzel, H. (2023). Digitale Medien im Biologieunterricht. In Fachdidaktik Biologie (S. 402-419). Friedrich Verlag.
Groß, J. (2023). Mit der App ID-Logics Tiere in der Laubstreu bestimmen. In N. Tramowsky, J. Meßinger-Koppelt, & T. Irion (Hrsg.), Naturwissenschaftlicher Sachunterricht digital (S. 28-31). Joachim Herz Stiftung Verlag.
Muenz, T. S., Schaal, S., Groß, J., & Paul, J. (2023). How a Digital Educational Game can Promote Learning about Sustainability. Science Education International, 34(4), 293-302. https://doi.org/10.33828/sei.v34.i4.5
Nestler, E., Retzlaff-Fürst, C., & Groß, J. (2023). Assessing the Quality of Mentoring: Evidence-Based Development of a Training Programme for Biology Mentors and Pre-service Biology Teachers for Scientific Issues. In Shaping the Future of Biological Education Research (S. 293–309). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44792-1_21

2022


Finger, A., Groß, J., & Zabel, J. (2022). Plant Identification in the 21st Century: What Possibilities Do Modern Identification Keys Offer for Biology Lessons? Education Sciences, 12(12), Artikel 849. https://doi.org/10.3390/educsci12120849
Finger, A., Bergmann, A., & Groß, J. (2022). The medium matters! The effect of a mobile digital identification tool on students’ intrinsic motivation during plant identification. Journal of Biology Education (JBE). https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2147204
Groß, J., Lude, A., Nerdel, C., Paul, J., Schaal, S., Schmiemann, P., & Thyssen, C. (2022). Biologische Bildung in der digitalen Welt. Die digitale Transformation im Fokus der Biologiedidaktik. In V. Frederking, & R. Romeike (Hrsg.), Fachliche Bildung in der digitalen Welt (S. 47-81). Waxmann Verlag GMBH.
Groß, J. (2022). Entwicklung einer Bestimmungs-App für den Lebensraum Wattenmeer basierend auf ID-Logics. Natur- und Umweltschutz, 21(1), 40-43. https://www.mellumrat.de/wp-content/uploads/2022/06/MR-ZNU-2022-Band-21-Heft-1.pdf