Forschung
Publikationen

Publikationen


Zeige Ergebnisse 196 - 210 von 613

2019


Dannemann, S., Gillen, J., Krüger, A., & von Roux, Y. (Hrsg.) (2019). Reflektierte Handlungsfähigkeit in der Lehrer*innenbildung: Leitbild, Konzepte und Projekte. Logos.

Büssing, A. G., Menzel, S., Schnieders, M., Beckmann, V., & Basten, M. (2019). Values and beliefs as predictors of pre-service teachers’ enjoyment of teaching in inclusive settings. Journal of Research in Special Educational Needs, 19(S1), 8-23.

doi.org/10.1111/1471-3802.12474

,

doi.org/10.15488/10241

Heuckmann, B., Hammann, M., & Asshoff, R. (2019). Advantages and Disadvantages of Modeling Beliefs by Single Item and Scale Models in the Context of the Theory of Planned Behavior. Education Sciences, 9(4), [268].

doi.org/10.3390/educsci9040268

Kremer, K. H., Rafolt, S., & Kapelari, S. (2019). Kritisches Denken im naturwissenschaftlichen Unterricht – Synergiemodell, Problemlage und Desiderata. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 25, 63 - 75.

doi.org/10.1007/s40573-019-00092-9

Benninghaus, J. C., Mühling, A., Kremer, K., & Sprenger, S. (2019). The mystery method reconsidered—A tool for assessing systems thinking in education for sustainable development. Education Sciences, 9(4), 1 - 15. [260].

doi.org/10.3390/educsci9040260

Trauschke, M. (2019). Eine qualitative untersuchung zur entstehung und korrektur von fehlvorstellungen über das physiologische elektrokardiogramm (EKG) bei medizinstudierenden höherer semester. GMS Journal for Medical Education, 36(6), [Doc72].

doi.org/10.3205/zma001280

Büssing, A. G., Jannink, N., Scholz, G., & Halbe, J. (2019). An adapted concept mapping technique to help conservation implementation – Exemplified for wolves returning to Lower Saxony in Germany. Global Ecology and Conservation, 20, [e00784].

doi.org/10.1016/j.gecco.2019.e00784

Schneeweiß, N., & Gropengießer, H. (2019). Organising Levels of Organisation for Biology Education: A Systematic Review of Literature. Education Sciences, 9(3), [207].

doi.org/10.3390/educsci9030207

,

doi.org/10.15488/8803

Büssing, A. G., Schleper, M., & Menzel, S. (2019). Emotions and pre-service teachers’ motivation to teach the context of returning wolves. Environmental education research, 25(8), 1174-1189.

doi.org/10.1080/13504622.2018.1487034

Arnold, J., Dannemann, S., Gropengießer, I., Heuckmann, B., Kahl, L., Schaal, S., Schaal, S., Schlüter, K., Schwanewedel, J., Simon, U., & Spörhase, U. (2019). Modell zur reflexiven gesundheitsbezogenen Handlungsfähigkeit aus biologiedidaktischer Perspektive: Didaktik. Biologie in Unserer Zeit, 49(4), 243-244.

doi.org/10.1002/biuz.201970410

Kremer, K. H., Möller, A., Arnold, J., & Mayer, J. (2019). Kompetenzförderung beim Experimentieren. in J. Groß, M. Hammann, P. Schmiemann, & J. Zabel (Hrsg.), Biologiedidaktische Forschung: Erträge für die Praxis (S. 113 - 128). Springer Spektrum.

doi.org/10.1007/978-3-662-58443-9_7

Peter, M., Diekötter, T., & Kremer, K. (2019). Participant outcomes of biodiversity citizen science projects: A systematic literature review. Sustainability (Switzerland), 11(10), 1 - 18. [2780].

doi.org/10.3390/su11102780

Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., Bologna Soares de Andrade, M., Buntting, C., Cakir, M., EL-Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Hamed Al-Lal, S., Han-Tosunoglu, C., ... Zhou, Q. (2019). An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline. Journal of Research in Science Teaching, 56(4), 486-515.

doi.org/10.1002/tea.21512

Benninghaus, J. C., Mühling, A., Kremer, K., & Sprenger, S. (2019). Complexity in Education for Sustainable Consumption—An Educational Data Mining Approach using Mysteries. Sustainability, 11(3), [722].

doi.org/10.3390/su11030722

Zeyer, A., Álvaro, N., Arnold, J. C., Benninghaus, J. C., Hasslöf, H., Kremer, K. H., Lundström, M., Mayoral, O., Sjöström, J., Sprenger, S., Gavidia, V., & Keselman, A. (2019). Addressing Complexity in Science|Environment|Health Pedagogy. in E. McLoughlin, O. E. Finlayson, S. Erduran, & P. E. Childs (Hrsg.), Contributions from Science Education Research (Band 6, S. 153 - 170). (Contributions from Science Education Research; Band 6). Springer Nature Switzerland AG.

doi.org/10.1007/978-3-030-17219-0_10


Zeige Ergebnisse 196 - 210 von 613