Forschung
Publikationen

Publikationen


Zeige Ergebnisse 151 - 165 von 613

2020


Büssing, A. G., Dupont, J., & Menzel, S. (2020). Topic Specificity and Antecedents for Preservice Biology Teachers’ Anticipated Enjoyment for Teaching About Socioscientific Issues: Investigating Universal Values and Psychological Distance. Frontiers in psychology, 11, 1536. [1536].

doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01536

Praetorius, A-K., & Nehring, A. (2020). Unterrichtsqualität zwischen Generik und Fachspezifik: Einführung in den Thementeil. Unterrichtswissenschaft, 48(3), 297-301.

doi.org/10.1007/s42010-020-00081-9

Stinken-Rösner, L., Rott, L., Hundertmark, S., Baumann, T., Menthe, J., Hoffmann, T., Nehring, A., & Abels, S. (2020). Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives: Inclusive Pedagogy and Science Education. Research in Subject-matter Teaching and Learnig, 2020(3), 30–45.

doi.org/10.23770/rt1831

Nehring, A., & Schwichow, M. (2020). Was ist Wissen, was ist Können? Deutungen des Kompetenzbegriffs und deren psychometrische Konsequenzen im Kontext von Fachwissen und Variablenkontrollstrategie. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 2020.

doi.org/10.1007/s40573-020-00113-y

Weber, A., Büssing, A. G., Jarzyna, R., & Fiebelkorn, F. (2020). Do German student biology teachers intend to eat sustainably? Extending the theory of planned behavior with nature relatedness and environmental concern. Sustainability (Switzerland), 12(12), [4909].

doi.org/10.3390/SU12124909

Filter, E., Eckes, A., Fiebelkorn, F., & Büssing, A. G. (2020). Virtual reality nature experiences involving wolves on youtube: Presence, emotions, and attitudes in immersive and nonimmersive settings. Sustainability (Switzerland), 12(9), [3823].

doi.org/10.3390/su12093823

Nehring, A. (2020). Naïve and informed views on the nature of scientific inquiry in large-scale assessments: Two sides of the same coin or different currencies? Journal of Research in Science Teaching, 57(4), 510-535.

doi.org/10.1002/tea.21598

Heeg, J., Hundertmark, S., & Schanze, S. (2020). The interplay between individual reflection and collaborative learning: seven essential features for designing fruitful classroom practices that develop students’ individual conceptions. Chemistry Education Research and Practice, 21(3), 765-788.

doi.org/10.1039/C9RP00175A

Nehring, A., & Busch, S. (2020). Setting Up Chemistry Demonstrations According to the Left-to-Right Principle: An Eye-Movement-Pattern-Based Analysis. Journal of Chemical Education, 97(1), 275-282.

doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00102

Kapitza, M., Tüffers, L., Schulenburg, H., & Kremer, K. H. (2020). Den Resistenzen auf der Spur: Außerschulisches Lernen zur Förderung von epistemischen Überzeugungen. MNU Journal, 36 - 39.

Rakotoarisoa, T. F., Richter, T., Schmidt , N., & Mantilla-Contreras, J. (2020). An alternative for agriculture at Lake Alaotra, Madagascar: organic fertilizer and soil amendment from the invasive water hyacinth (Eichhornia crassipes). Madagascar Conservation and Development , 15(1), 27-34.

Meyer, C., & Höbermann, C. L. M. (2020). Bewusstseinsbildung für eine "Fashion for Future" : Didaktische Konzepte und Materialien für den Unterricht. (Hannoversche Materialien zur Didaktik der Geographie; Band 7).

doi.org/10.15488/10302

Glasmacher, R., & Heuckmann, B. (2020). Blubbern ohne Risiko? Risiken des Shisharauchens mithilfe von Explain Everything erarbeiten. Digital Unterrichten Biologie, 1(5), 5-6.

Schneeweiß, N., Sieve, B., & Ulrich, N. (2020). Chemieunterricht digital unterstützen. Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 4-6.

Heidenreich, T. (2020). Die Bedeutung der Fachlichen Klärung für die Didaktische Rekonstruktion von Inhalten des Biologieunterrichts. [Dissertation, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover]. Leibniz Universität Hannover.

doi.org/10.15488/10190


Zeige Ergebnisse 151 - 165 von 613