Publikationen im Fachgebiet Didaktik der Biologie


Zeige Ergebnisse 61 - 72 von 164
First 3 4 5 6 7 8 9 Last

2019


Arnold, J., Dannemann, S., Gropengießer, I., Heuckmann, B., Kahl, L., Schaal, S., Schaal, S., Schlüter, K., Schwanewedel, J., Simon, U., & Spörhase, U. (2019). Modell zur reflexiven gesundheitsbezogenen Handlungsfähigkeit aus biologiedidaktischer Perspektive: Didaktik. Biologie in Unserer Zeit, 49(4), 243-244.

doi.org/10.1002/biuz.201970410

Benninghaus, J. C., Mühling, A., Kremer, K., & Sprenger, S. (2019). Complexity in Education for Sustainable Consumption—An Educational Data Mining Approach using Mysteries. Sustainability, 11(3), [722].

doi.org/10.3390/su11030722

Benninghaus, J. C., Mühling, A., Kremer, K., & Sprenger, S. (2019). The mystery method reconsidered—A tool for assessing systems thinking in education for sustainable development. Education Sciences, 9(4), 1 - 15. [260].

doi.org/10.3390/educsci9040260

Büssing, A. G., Jannink, N., Scholz, G., & Halbe, J. (2019). An adapted concept mapping technique to help conservation implementation – Exemplified for wolves returning to Lower Saxony in Germany. Global Ecology and Conservation, 20, [e00784].

doi.org/10.1016/j.gecco.2019.e00784

Büssing, A. G., Thielking, A., & Menzel, S. (2019). Can a like save the planet? Comparing antecedents of and correlations between environmental liking on social media, money donation, and volunteering. Frontiers in psychology, 10(AUG), [1989].

doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01989

Büssing, A. G., Schleper, M., & Menzel, S. (2019). Emotions and pre-service teachers’ motivation to teach the context of returning wolves. Environmental education research, 25(8), 1174-1189.

doi.org/10.1080/13504622.2018.1487034

Büssing, A. G., Menzel, S., Schnieders, M., Beckmann, V., & Basten, M. (2019). Values and beliefs as predictors of pre-service teachers’ enjoyment of teaching in inclusive settings. Journal of Research in Special Educational Needs, 19(S1), 8-23.

doi.org/10.1111/1471-3802.12474

Dannemann, S., Heeg, J., & Schanze, S. (2019). Fallbasierte Förderung der Diagnose-und Planungsfähigkeiten von Lehramtsstudierenden. in T. Leuders, E. Christophel, M. Hemmer, F. Korneck, & P. Labudde (Hrsg.), Fachdidaktische Forschungen, Fachdidaktische Forschung zur Lehrerbildung (Band 11, S. 75-86). Waxmann Verlag GMBH.

Dannemann, S., Gillen, J., Krüger, A., & von Roux, Y. (Hrsg.) (2019). Reflektierte Handlungsfähigkeit in der Lehrer*innenbildung: Leitbild, Konzepte und Projekte. Logos.

Groß, J., Kremer, K. H., & Arnold, J. (2019). Evolution Learning and Creationism Thinking in Informal Learning Environments. in U. Harms, & M. Reiss (Hrsg.), Evolution Education Re-considered: Understanding What Works (S. 285 - 30). Springer International Publishing AG.

doi.org/10.1007/978-3-030-14698-6_16

Heuckmann, B., Hammann, M., & Asshoff, R. (2019). Advantages and Disadvantages of Modeling Beliefs by Single Item and Scale Models in the Context of the Theory of Planned Behavior. Education Sciences, 9(4), [268].

doi.org/10.3390/educsci9040268

Heuckmann, B., & Asshoff, R. (2019). Akute Lymphatische Leukämie im Kindesalter – Eine Übungsaufgabe unter besonderer Berücksichtigung des Wechsels biologischer Organisationsebenen. Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht : MNU, 72(6), 459-465.


Zeige Ergebnisse 61 - 72 von 164
First 3 4 5 6 7 8 9 Last